تور ترکیه

تور ترکیه هوایی زمینی قطار - تور ترکیه - سفرنامه کوش آداسی قسمت دوم

تور ترکیه هوایی زمینی قطار
تور ترکیه |تور استانبول |تور آنتالیا|تور آنکارا |تور آلانیا

تور ترکیه |تور آنتالیا|تور آنکارا |تور آلانیا|تور استانبول |تور کوش آداسی |تور قونیه واقعا مسافرت به ترکیه حال می ده ! چه تور زمینی ترکیه! چه تور هوایی ترکیه! چه تور با قطار ترکیه

مدیر وبلاگ : رامش رامش
مطالب اخیر

سفرنامه کوش آداسی ترکیه

تور ترکیه - تور کوش آداسی بهترین و زیباترین خاطره

قسمت اول سفرنامه کوش آداسی را با هم خواندیم و حالا به ادامه این سفرنامه توجه کنید :

سه شنبه صبح ، بعد از صبحانه آمدند دنبال ما تا به تور کشتی در دریای اژه برویم ،بلیط این تور را هم از همان جا که تور پاموکاله را گرفته بودیم تهیه کرده بودیم ، ما با گروه های دیگر از کشورهای مختلف در کشتی بودیم و قرار بود که تا عصر در دریای اژه بگردیم .کشتی ما کوچک بود و حدود 50 تا 60 نفر بیشتر گنجایش نداشت ، در طبقه اول تعدادی نیمکت قرار داشت که در ابتدا همگی روی نیمکتها نشسته بودند و بالای سر هر نیمکت تعدادی جلیقه نجات وجود داشت

سفرنامه کوش آداسی

، پس از حرکت ، اروپایی های آفتاب ندیده ! برای آفتاب گرفتن به طبقه بالا رفتن ولی ما که از آفتاب گریزانیم همانجا ماندیم و مشغول تماشا و عکاسی از اطراف شدیم ، آب دریای اژه خیلی زلال و شفاف و شور است چنانکه از بالای کشتی کف دریا را می توان دید !

تور ترکیه - تور کوش آداسی بهترین و زیباترین خاطره

حدود نیم ساعت پس از حرکت به ساحلی رسیدیم که کشتی در نزدیکی آن پهلو گرفت و افراد برای پیاده روی روی شنهای ساحل و یا آبتنی پیاده شدند ، آب برای ما خیلی سرد بود و ما خیلی سریع از آب بیرون آمدیم ولی عده ای به وجد آمده و از طبقه دوم کشتی شیرجه می زدند!

سفرنامه کوش آداسی

عده ای هم با عینک و کفش قواصی مشغول شنا شدند ، پس از حدود یک ساعت از آن ساحل به سمت محل دیگری حرکت کردیم و در آنجا جهت صرف نهار ، کشتی متوقف شد ، نهار خوشمزه بود و از ناگت ماهی ، سیب زمینی ، ماکارونی ، بلغور ، سالاد و نوشابه تشکیل می شد و داخل کشتی سرو شد. پس از صرف غذا ، برای شنا در دریا به محل دیگری رفتیم ، بخاطر سردی آب خیلی زود به کشتی برگشتیم ، نکته جالب برای افرادی که در این آبها شنا نکرده اند این است که بخاطر چگالی بیشتر آب این دریا نسبت به دریای خزر خودمان با صرف انرژی کمتری می توان روی آب ماند ولی باید مواظب بود تا آب دریا وارد چشمانتان نشود ، در غیر این صورت به علت شوری زیاد آب دریا ، چشمانتان خواهد سوخت . حدود ساعت 4 گشت دریایی ما به اتمام رسید و به اسکله بازگشتیم.

تور ترکیه - تور کوش آداسی بهترین و زیباترین خاطره

بعد از پیاده شدن از کشتی تصمیم گرفتیم دوباره به ساحل لیدی ز بیچ برویم ، ساحل شنی زیبا ، بزرگ و شلوغی با هتل ها و مغازه های زیاد بود و به خاطر عمق کم ، آب سرد نبود و مردم همه در آب بودند.
تا بعد از غروب آفتاب در ساحل استراحت کردیم و سپس با دلموش به هتل برگشتیم . صبح روز آخر تورمان به چهارشنبه بازار رفتیم که مانند بازار قبل در کنار هتلمان در مرکز شهر برپا بود و در این بازار لباس و صنایع دستی به فروش می رسید ، تا ظهر گشتیم و بعد از نهار لیدر برای تور نیمروز ازمیر به دنبال ما آمد ، البته قرار بود صبح برویم و نهار در ازمیر باشیم ولی برنامه به تاخیر افتاد و بعد ار نهار حرکت کردیم . قبل از ورودی شهر ازمیر ، مجسمه بسیار بزرگی از آتاتورک که در کوه ساخته بود، دیده می شد که ابعاد آن جلب توجه می کرد .

ازمیر شهر بزرگی بود و در یک میدان توقف کردیم

و پس از گرفتن چند عکس ما را به یک مرکز خرید بردند که در آنجا انواع مارک ها بود وفروشگاه IKEA بزرگی داشت . متاسفانه زمان ما کوتاه بود و نمی توانستیم شهر ازمیر را بگردیم و پس از خوردن عصرانه در KFC که جزو تورمان بود به کوش آداسی برگشتیم ، گروهی که با پرواز ایران ایر آمده بودند از همانجا به فرودگاه رفتند، در مسیر برگشت خیلی به ما خوش گذشت و همراهان خیلی شادی داشتیم .

پس از مراجعت به هتل چمدانمان را بستیم و خوابیدیم . ساعت 5 صبح لیدر جهت مراجعت به فرودگاه به دنبال ما آمد و پس از گذشتن از مراحل پرواز ،به ایران عزیز بازگشتیم و سفر ما به پایان رسید. سفر خوبی بود و هوا عالی ،خیلی خوش گذشت ، فقط جای فرزندانمان خالی بود ، تصمیم گرفتیم که در سفر بعدی آنها را هم با خود ببریم.

• کیفیت و تنوع غذا : 4

نویسنده : ژیلا تفقد رضایی

نوع مطلب : دیدنی های ترکیه،
سه شنبه 17 مرداد 1396 09:24 ق.ظ
Hey there would you mind letting me know which web host you're working with?
I've loaded your blog in 3 different browsers and I must say this blog loads a lot quicker then most.
Can you suggest a good internet hosting provider at
a reasonable price? Thanks, I appreciate it!
جمعه 13 مرداد 1396 12:17 ب.ظ
Excellent post. I was checking constantly this
blog and I am impressed! Very useful information specially
the last part :) I care for such info a lot. I was looking for this certain info for
a long time. Thank you and good luck.